Royal Avebe volgt belangrijke markttrends op de voet. Denk bijvoorbeeld aan duurzaamheid en gezondheid. Een andere belangrijke trend, die inmiddels niet meer weg te denken is, is die van plantaardig voedsel. Om klanten te helpen groeien in het segment van plantaardige zuivel, heeft Avebe Perfectasol™ ontwikkeld, dat zowel startups als gevestigde bedrijven wereldwijd gebruiken.
De plantaardige trend zet zich onverminderd voort. “Consumenten over de hele wereld snappen wat ermee wordt bedoeld”, legt strategic marketingmanager Akkelien Vermue-Tjalsma uit. “Ze associëren plantaardig eten met gezondheid, een duurzamere keuze en variatie in hun voeding. Plantaardige zuivel maakt een aanzienlijk deel uit van dit segment. Avebe ontwikkelde Perfectasol™ om aan de groeiende vraag naar plantaardige zuivelvervangers te voldoen. Perfectasol™ is een combinatie van aardappelzetmeel en aardappeleiwit, volledig plantaardig en clean-label, dus zonder enige toevoegingen. Het kan ook worden gebruikt in bepaalde zoetwaren. Met Perfectasol™ ondersteunen we klanten die de plantaardige markt willen betreden of die willen uitbreiden en innoveren met verschillende texturen en smaakprofielen.”